ဘုရားရုပ္တုမွစ၍၊
ရုပ္တုအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ကိုျပဳလုပ္၍၊ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္း၌၊ အၾကိဳးရမည္
မရမည္ကို၊ ဥာဏ္အားျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ စစ္ေဆးစရာရွိသည္မွာ။ ရုပ္တုတို႔ကို
အဘယ္အရာအားျဖင့္ ျပဳလုပ္တတ္ပါသနည္းဆိုလွ်င္။ ေျမႀကီးကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊
သစ္သားကိုေသာ္လည္းေကာင္း။ ေရႊ၊ ေငြ၊ ေက်း၊ ေက်ာက္၊ သံ
အစရွိသည္တို႔ကို၄င္း။ အ၀တ္စုန္ အစရွိသည္တို႔ကို၊ သစ္ေစးသရိုးျဖင့္
ျပဳလုပ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း။ လူလပ္ျဖင့္ လုပ္ေသာ အရာမွ်သာျဖစ္သည္။
၎ရုပ္တုအေပါင္းတို႔ကို ပိုင္းျခား၍ၾကည့္ရႈလွ်င္၊ ၎ရုပ္တုအေပါင္းတို႔၌၊
ပထ၀ီ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ၀ါေယာ၊ ၀ဏၰ၊ ဂႏၶ႑၊ ရသ၊ ၾသဇာဟုဆိုအပ္ေသာ အ၀ိညာဏက
အသက္မရွိ၊ အဌကလပ္ ယုတ္သက္သက္သာျဖစ္သည္။ ၎ရုပ္တုတို႔ကို
ျပဳလုပ္ကိုးကြယ္ေသာ လူမွာကား၊ ရွင္အႏုရုဒၶါဆရာေရတြက္၍ ျပသည့္အတိုင္း၊
လူတစ္ေယာက္လွ်င္ ယုတ္ေပါင္း ၂၇ ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အ၀ိညာဏက အသက္မရွိေသာ၊
လူလက္ျဖင့္လုပ္ေသာ အရုပ္ႏွင့္၊ သ၀ိညာဏက အသက္ရွိေသာ လူပုဂၢိဳလ္ယုတ္ႏွင့္
ႏႈိင္းစာၾကည့္လွ်င္၊ အ၀ိညာဏက အသက္မရွိေသာ ရုပ္တုထက္၊ သ၀ိညာဏက လူပုဂၢိဳလ္က
ယုတ္ေပါင္း ၁၉ ခုသာေသာေၾကာင့္၊ နည္းေသာအရာႏွင့္ မ်ားေသာအရာသည္ အဘယ္အရာက
ျမတ္သင့္သည္ကို ဆင္ျခင္စရာရွိသည္။ ဥပမာဆိုလွ်င္၊ သူေဌးႏွင့္
သူေဌးအေစအခိုင္းျပဳလုပ္ျခင္းကို ခံရေသာကၽြန္ႏွင့္၊ သူေဌးျခားနားသည္ထက္မက၊
ရုပ္တုႏွင့္ လူသည္ ျခားနားျခင္းရွိ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္၊
ယုတ္ေသာကၽြန္ကသာလွ်င္ သူေဌးကို အမွီျပဳႏိုင္သည္။ သူေဌးက ကၽြန္ကို
အမွီမျပဳႏိုင္ကဲ့သို႔ျဖစ္သတည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားကို ကိုးကြယ္ေသာအမႈသည္၊
အႀကီးက်ယ္ဆံဳးေသာ အမႈျဖစ္၏။ အႀကီးက်ယ္ဆံုးေသာ အတတ္ပညာလည္းျဖစ္ကုန္၏။
အဘယ္မွ်ေလာက္ ခက္ခဲနက္နဲေသာအတတ္ပညာႀကီးျဖစ္ပါသနည္းဆိုလွ်င္၊
က်မ္းဂန္ျပဆိုသည့္အတိုင္း။ ။ ေလာက၌ အတတ္ႀကီး တဆယ့္ရွစ္ပါး၊
အတတ္ငယ္ေျခာက္ဆယ့္ေလးပါးတို႔တြင္၊ အခက္ခဲဆံုးျဖစ္ေသာ ေဆးအတတ္သည္ပင္၊
ႏႈံေသာသူ၌ပင္လွ်င္ ဆရာေကာင္းထံတြင္ တဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္သက္လွ်င္၊
တတ္ေျမာက္ႏိုင္သည္၊ ဥာဏ္ေကာင္းေသာသူသည္ သံုးႏွစ္သင္လွ်င္
တတ္ေျမာက္ႏိုင္ေၾကာင္းကို က်မ္းဂန္တို႔၌ ျပဆိုသည္။ ဘုရားကို
ကိုးကြယ္ျခင္းအတတ္မူကား၊ ထိုအတတ္ပညာထက္ အဆတရာ၊ အဆတေထာင္မက
ခက္ခဲနက္နဲသည္ျဖစ္၍၊ ဘုရားသခင္သိေစလိုေသာသူ၊ တတ္ေစလိုေသာသူမွ
တတ္ႏိုင္သည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ ဘုရားကို ကိုးကြယ္ျခင္းအတတ္ပညာအမႈသည္
အႀကီးက်ယ္ဆံုးေသာ အရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ၾကပ္ၾကပ္ စဥ္းစား၍ ဥာဏ္အားျဖင့္
သာလွ်င္ရွာမီွးကိုးကြယ္ရေသာအရာျဖစ္သတည္း။ ထိုကဲ့သို႔ ဥာဏ္အားျဖင့္
ေဆြးေႏြးေမးျမန္းသင္ၾကားရွာမွီး၍၊ ဘုရားအမွန္၊ တရားအမွန္တို႔ကို သိရ၊
ကိုးကြယ္ရေအာင္ မျပဳလုပ္ေသာသူ၊ ပညာဥာဏ္ႏုံေသာသူတို႔ကို၊ ပိဋကတ္သေမာဟ
အဌကထာက်မ္းက ျပဆိုသည္မွာ။ ။ မႏၵပေညာအ၀တၳဳသၼႎပသီဒတိ။ ။ဟူ၍ ပါဠိလာရွိသည္။
အနက္ျမန္မာ ဘာသာဆိုရလွ်င္။ ။မႏၵပေညာ၊ ပညာဥာဏ္နည္းေသာသူတို႔သည္။
အ၀တၳဳသၼႎ၊ ဘုရားမဟုတ္ေသာအရာတို႔ကို။ ပသီဒတိ၊ ယံုၾကည္ျမတ္ႏိုးကိုးကြယ္တတ္၏။
။ဤပါဠိအလိုအားျဖင့္ ပညာဥာဏ္မရွိေသာသူတို႔သည္ ဘုရားမဟုတ္ေသာအရာတို႔ကို
ဘုရားအမွတ္၊ ထင္မွတ္မွားကာ ကိုးကြယ္တတ္သည္ဟူ၍ဆိုလိုသတည္း။ ။ ဤကား
ရုပ္တုကိုးကြယ္ျခင္းအမႈကို စစ္ေဆးရွင္းလင္း၍ ျပလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment