Friday, April 20, 2012

ဗုဒၶဘာသာအမည္္ခံ မာန္နတ္ကိုးကြယ္သူတို႔၏ မွားယြင္းေသာ ကိုးကြယ္မႈမ်ား

ထြက္ရပ္ေပါက္ ပုဂၢဳိလ္


ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမည္ခံအခ်ဳိ႕သည္ ထြက္ရပ္ေပါက္ပုဂၢဳိလ္ဆုိသူကုိလည္း
ကုိးကြယ္ေနၾကသည္။ ထြက္ရပ္ေပါက္ပုဂၢဳိလ္ မ်ားတြင္လည္း အေသထြက္၊ အရွင္ထြက္
ႏွစ္မ်ဳိးရွိသည္ဟု ဆုိသည္။ ထြက္ရပ္ေပါက္ႏုိင္ရန္ ထုိပုဂၢဳိလ္တုိ႔ က်င္႔သုံးခဲ႔သည္ဆုိေသာ
က်င္႔စဥ္ကုိလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာဆုိေနၾကသည္။ အေျခခံအားျဖင္႔ အဂၢိရတ္လမ္း၊ ေဆးလမ္း၊
အင္းလမ္း၊ သမထလမ္းဟု ခြဲျခားေဖာ္ျပႏုိင္ဖြယ္ရွိသည္။

ထြက္ရပ္ေပါက္ႏွစ္မ်ဳိးအနက္ အေသထြက္ဆုိသည္မွာ လက္ရွိဘ၀က ေသလြန္ျပီးေသာ္လည္း
ေလာကေ၀ါဟာရအရသာ ေသလြန္သည္ဟု သတ္မွတ္ရျခင္းျဖစ္သည္။ အစြမ္းသတၱိဆက္
လက္ရွိေနသည္။ တန္ခုိးဣဒၶိပါတ္ ဆက္လက္ရွိေနသည္ဟု ယူဆထားၾကသည္။
အရွင္ထြက္ဆုိသည္မွာ ေလာကေ၀ါဟာရ အရပင္ ေသသည္ဟု မသတ္မွတ္ႏုိင္ဘဲ ႏွစ္အပုိင္း
အျခားမရွိ ဆက္လက္အသက္ရွင္ေနေသာ သိဒၶိရွင္၊ မဟိဒၶိရွင္ျဖစ္သည္ဟု ယူဆျခင္း
ျဖစ္သည္။ အေသထြက္ အရွင္ထြက္ ႏွစ္မ်ဳိးလုံးပင္ သာမန္လူတုိ႔ မျမင္ႏုိင္ေသာ ခႏၶာကုိယ္
ဘ၀အျဖစ္ ေျပာင္းသြားသည္ဟု ယူဆၾကသည္။

အေသထြက္၊ အရွင္ထြက္ ထြက္ရပ္ေပါက္သည္ဟု ခံယူသူတုိ႔ အထြတ္ျမတ္ထားေသာ ရဟႏၱာ
အရွင္ျမတ္ ရွစ္ပါးရွိသည္။ ေသေလးပါး၊ ရွင္ေလးပါး ဟုေခၚၾကသည္။
ေသေလပါးမွာ........
အရွင္မဟာကႆပ(ေ၀ဘာရေတာင္ထက္)
ရွင္မဟာသံသာရ(ဥတၱမေတာင္)
ရွင္ဥေပေကၡ(မကုလေတာင္)
ရွင္ဓမၼသာရ(မကုလေတာင္) တုိ႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ထုိရဟႏၱာမ်ားသည္ လူ႔ေ၀ါဟာရအရ
ပရိနိဗၺာန္ျပဳျပီးေသာ္လည္း မပုပ္မသုိး မပ်က္မစီး ဆက္လက္ရွင္သန္ေနသည္။
တန္ခုိးအစြမ္းရွိေနသည္ဟု ယုံၾကသည္ၾကသည္။

ရွင္ေလးပါးမွာ........
ေတာင္သမုဒၵရာ၌ ေၾကးျပႆဒ္ႏွင္႔ေနေသာ ရွင္ဥပဂုတၱ၊
ေျမာက္သမုဒၵရာ၌ ေရႊျပႆဒ္ႏွင္႔ေနေသာ ရွင္သာရဒတၱ၊
အေရွ႕သမုဒၵရာ၌ ေရႊျပႆဒ္ႏွင္႔ေနေသာ ရွင္အေကၠာသာရ၊
အေနာက္သမုဒၵရာ၌ ေၾကးျပႆဒ္ႏွင္႔ေနေသာ ရွင္ေမဓရ တုိ႔ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိ၏။
ထုိအရွင္ျမတ္မ်ားသည္ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီကာ မအုိမနာ မေသ ဆက္လက္ရွင္ေနဆဲ
ျဖစ္သည္ဟု ယုၾကည္ၾကသည္။

ထုိေသေလးပါး၊ ရွင္ေလးပါးမွာ `သေဗၺသခၤါရာ အနိစၥာ´ ဟု ခံယူေသာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ
ႏွင္႔ မကုိက္ညီေၾကာင္း၊ နိဗၺာန္စံသူမ်ားသည္ သုခ၀တီဘုံ၌ ထာ၀ရေပ်ာ္စံေနသည္ဟု
ယူဆေသာ မဟာယန ႏွင္႔မူ နီးစပ္လ်က္ရွိေၾကာင္း ေထရ၀ါဒီ သုေတသီမ်ားက မွတ္ခ်က္
ျပဳၾကသည္။

ထြက္ရပ္ေပါက္ပုဂၢဳိလ္ထူးမ်ားအျဖစ္ ျမန္မာျပည္၌ အေလးထားခံရသူမ်ားမွာ.........
ရွင္အဇၨေဂါဏ၊
ရွင္မထီး၊
ဘာမဲ႔၊
ဘုိးဘုိးေအာင္၊
ဘုိးမင္ေခါင္၊
ယကၠန္းစင္ေတာင္ဆရာေတာ္ စသည္တုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။
ထုိထြက္ရပ္ေပါက္ပုဂၢဳိလ္မ်ားအနက္ ရွင္အဇၨေဂါဏ၊ ရွင္မထီး၊ ဘာမဲ႔ တုိ႔မွာ ေထရ၀ါရ
အႏြယ္၀င္မ်ား မဟုတ္ဘဲ အရည္ၾကီး အဆက္ႏြယ္မ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။
ရွင္အဇၨေဂါဏ မွာ အဂၢိရတ္ျဖင္႔ ထြက္ရပ္ေပါက္သည္ဟု ဆုိသည္။ ရွင္မထီး ႏွင္႔ ဘာမဲ႔
တုိ႔မွာ ဂါထာ မႏၱာန္ အင္းအုိင္မ်ားျဖင္႔ ထြက္ရပ္ေပါက္သည္ဟု ဆုိသည္။ ထုိပုဂၢဳိလ္မ်ား
သည္ ယခုတုိင္ ပ်ံလြန္ျခင္းမရွိေသးဘဲ ဆရာစဥ္ဆက္ ၀င္စားလာၾကသည္။ ယေန႔တုိင္
ဓာတ္စီး၀င္ျခင္း၊ လူသတၱ၀ါတုိ႔အား ေက်းဇူးျပဳျခင္းရွိေနေသးသည္ဟု ဆုိသည္။

ဘုိးဘုိးေအာင္၊ ဘုိးမင္းေခါင္၊ ရကၠန္းစင္ေတာင္ ဆရာေတာ္တုိ႔မွာ သမထနည္း(စရဏ)
တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးျဖင္႔ ထြက္ရပ္ေပါက္သူမ်ားဟု ယူဆၾကသည္။ ထုိပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္လည္း
ေသလြန္သည္မဟုတ္ ခႏၶာသစ္ ဘ၀သစ္သုိ႔ မေသဘဲ ထုံကူးကာ၊ ၀င္စားေနသည္ဟု
ယူဆၾကသည္။ ဤအယူအဆမ်ားသည္လည္း ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာႏွင္႔ မကုိက္ညီေၾကာင္း
ျမဲေသာအတၱရွိသည္ဟု ယူဆေသာ အေတြးေခၚမ်ဳိးသာျဖစ္ေၾကာင္း ေ၀ဖန္ၾကသည္။
ထုိပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္ စရဏတစ္ခုခု၊ သမထတစ္နည္းနည္းကုိ စြဲစြဲျမဲျမဲက်င္႔သုံး၍ ခရီးေရာက္
သည္ဟုဆုိပါကလည္း ေသလြန္ျပီးေနာက္ နတ္ေသာလည္းေကာင္း၊ ျဗဟၼာေသာ္လည္းေကာင္း၊
ျဖစ္သြားဖြယ္ရွိသည္ဟု ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ားေပးခဲ႔ၾကသည္။

ေထရ၀ါဒ ႏွင္႔ ပတ္သက္ေသာ မွတ္ခ်က္မ်ား
(နႏၵာသိန္းဇံ)

Image Hosting by imagefra.mehttp://www.sbay-student.org/
www.dhammaanalysis.multiply.com/





 

 

 

ထြက္ရပ္ေပါက္ႏွင္႔ ဘုိးေတာ္မယ္ေတာ္မ်ား



မဟာယနဗုဒၶဘာသာသည္ ပ်ဴေခတ္ကတည္းကပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ေရာက္ရွိေနခဲ႔ျပီ
ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပ်ဴေခတ္ဘုရားေလာင္းပုံပါ အုတ္ခြက္မ်ားက သက္ေသခံေနခဲ႔သည္။
ပ်ဴျမဳိ႔ေတာ္ေဟာင္းမ်ားကုိ တူးေဖာ္ျပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ျပည္႔ျပည္႔စုံစုံ သုေတသန
မျပဳရေသးေသာေၾကာင္႔ ပ်ဴေခတ္တြင္ ဗုဒၶဘာသာတႏၱရ၀ါဒ ထြန္းကားခဲ႔ျခင္း ရွိ၊ မရွိ
ကုိမူ အတိအက်မသိရေသးေခ်။ ပ်ဴေခတ္ကုိ ဆက္ခံေသာ ပုဂံေခတ္၌ကား၊
သမုိင္း၀င္ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ သုေတသနအေထာက္ထားမ်ားအရ မဟာယနဗုဒၶဘာသာ
တျဖစ္လဲ တႏၱရ၀ါဒ ထြန္းကားလ်က္ရွိသည္ဟု ယူဆႏုိင္သည္။

ပုဂံေခတ္အရည္းၾကီးမ်ားသည္ တႏၱရ၀ါဒ ကုိက်င္႔သုံးခဲ႔သူမ်ားပင္ ျဖစ္သည္ဟု
ယူဆသူမ်ားရွိသည္။ အေနာ္ရထာမတုိင္မီက အရည္းၾကီးမ်ားသည္ တႏၱ၀ါဒီတုိ႔
က်င္႔သုံးေသာ အရက္ေသစာေသာက္စားျခင္း(ေမရယ)၊ အမဲသားငါးစားျခင္း(မံသ)
ႏွင္႔ ပန္းဦးလြတ္၊ ပန္းဦးအလွဴခံကာ ေမထုန္မွီ၀ဲျခင္း(ေမထုန) လမ္းစဥ္တုိ႔ကုိ
က်င္႔သုံးခဲ႔ၾကသည္ဟု ေဖာ္ျပျခင္းမ်ားရွိသည္။

အေနာရထာမင္းသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကုိ ယုံၾကည္လက္ခံျပီးေနာက္ အရည္းၾကီး
တုိ႔ကုိ ႏွိမ္ႏွင္းခဲ႔သည္။ သုိ႔ရာတြင္ အရည္းၾကီးတုိ႔၏ လုပ္ရပ္မွာ လုံးလုံးေပ်ာက္ကြယ္သြား
ျခင္းမဟုတ္၊ ေခတၱတိမ္ငုတ္သြားျခင္းသာ ျဖစ္၏။
ပုဂံေခတ္ နရပတိစည္သူမင္း ေနာက္ပုိင္းတြင္ ျပန္လည္ထြန္းကားလာသည္။
ဤမင္းလက္ထက္တြင္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ ရဟန္းေတာ္အခ်ဳိ႕ သည္ ေတာေက်ာင္း
ဂုိဏ္းဟု ဂုိဏ္းသီးျခားတည္ေထာင္လာကာ ေန႔ညမဟူ အမဲသားငါး စားျခင္း၊ ေသရည္ေသရက္
ေသာက္ျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳၾကေလသည္။ အိႏၵိယတႏၱ၀ါဒီတုိ႔၏ လုပ္ရပ္တခ်ဳိ႔ျဖစ္ေသာ
နတ္ဘုရား၊ နတ္ဘုရားမ ပူေဇာ္ကာ၊ မႏၱာန္ရြတ္ဖတ္ျခင္း၊ အင္း၊ အုိင္၊ ခါးလွည္႔လက္ဖြဲ႔
စီရင္ျခင္းစသည္႔ ဂႏၶာရီက်င္႔စဥ္မ်ားကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ႔ၾကသည္။

သိဒၶိ(လုိရာျပီးစီးျခင္း)၊ မဟိဒၶိ(တန္ခုိးအစြမ္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျပည္႔စုံျခင္း) လမ္းတုိ႔ကုိ လုိက္ခဲ႔ၾကသည္။
ေတာေက်ာင္းဂုိဏ္းသည္ အင္း၀ေခတ္ ၁၅ -ရာစုအထိ ထြန္းကားခဲ႔သည္။
ထုိ႔ေနာက္တြင္လည္း အရည္းၾကီးတုိ႔၏ အယူအဆျဖစ္ေသာ ထြက္ရပ္ေပါက္လုပ္ငန္း၊
ဂႏၶာရီလုပ္ငန္း လုိက္စားမႈ႔မ်ား ၾကဳိၾကားေပၚေပါက္ခဲ႔သည္။ မ်က္ေမွာက္ကာလတုိင္
အခ်ဳိ႔က လုိက္စားေနဆဲရွိသည္ကုိ ေတြ႔ႏုိင္သည္။

ဘုိးေတာ္မယ္ေတာ္မ်ား

ဂုိဏ္းအလုိက္ မဟုတ္ဘဲ တစ္ကုိယ္ေတာ္သိဒၶိေပါက္သည္ဟု ဆုိသူမ်ားကုိ အမ်ားအားျဖင္႔
ဘုိးေတာ္ မယ္ေတာ္မ်ားဟု လက္ခံထားၾကသည္။
ဘုိးေတာ္ဆုိရာ၌လည္း ရဟန္းဘုိးေတာ္၊ ရေသ႔ဘုိးေတာ္၊ လူ၀တ္ဘုိးေတာ္စုံလင္လွသည္။
မယ္ေတာ္ဆုိရာ၌လည္း အလားတူပင္ ရေသ႔မယ္ေတာ္၊ သီလရွင္မယ္ေတာ္၊ လူ၀တ္မယ္ေတာ္
မ်ားရွိ၍ ထုိပုဂၢဳိလ္မ်ားကုိ ကိုးကြယ္ေနသူမ်ားရွိသည္ကုိ ေတြ႔ႏုိင္သည္။

အထက္ပါျမန္မာတုိ႔၏ သာသနာပကုိးကြယ္မႈ႔မ်ားသည္ ယေန႔ျမန္မာ႔ေျမေပၚ၌
ေထရ၀ါဒ ႏွင္႔ အတူေတြ႔ရွိေနရေသာ (ေထရ၀ါဒ မဟုတ္ေသာ) ယုံၾကည္ကုိးကြယ္မႈ႔
မ်ားပင္ ျဖစ္ေလသည္။

Image Hosting by imagefra.mehttp://www.sbay-student.org/
www.dhammaanalysis.multiply.com/






ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔၏ သာသနာပ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္မႈ႔မ်ား


ဗဟုံ ေ၀ သရဏံ ယႏၱိ၊ ပဗၺတာနိ ၀နာနိစ။
အာရာမ ရုကေစတ်ာနိ၊ မႏုႆာ ဘယ၀ဇၨိတာ။
(ဓမၼပဒ၊ ၁၈၈)

“ေဘးကုိေၾကာက္ရြံထိန္႔လန္ကုန္ေသာ သူတုိ႔သည္ ေတာေတာင္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊
ေနရာအရံတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ေတာဆုိးသစ္ပင္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ (ေဘးမွလြတ္ရန္)
မ်ားစြာ ဆည္းကပ္ကုိးကြယ္ၾကကုန္သည္ ဟု ေဂါတမဗုဒၶ က မိန္႔ေတာ္မူသည္။

ဤသုိ႔ ကုိးကြယ္ျခင္းမွာ သမုိင္းမတင္မွီကာလမွ ယေန႔တုိင္ ရွိေနသည္။
ေဘးအႏၱရာယ္မွ လြတ္ရန္၊ လုိတာမရေသာ ေဘးမွ လြတ္ရန္၊ ရျပီးသား
လက္လြတ္ရမည္႔ေဘးမွ လြတ္ရန္အတြက္၊ ေရနစ္သူသည္ ဆြဲမိဆြဲရာကုိဆြဲကုိင္
အားကုိးတတ္သကဲ႔သုိ႔ ေတြ႔ရာ ၾကဳံရာ ႏွီးႏြယ္ရာကုိ ေကာင္းလိမ္႔ႏုိးႏုိး အားကုိးၾကသည္။
ကုိးကြယ္ၾကသည္။ ေဗဒင္ေမးၾကသည္။ နတ္ေမးၾကသည္။ လတ္တေလာ ဒုကၡ၊
ေလာကီဒုကၡ၊ ရတာမလုိ၊ လုိတာမရေသာ ဒုကၡတုိ႔မွ လြတ္ရန္ ကုိးကြယ္ရာ ရွာၾကသည္။

ဤသုိ႔ ကုိယ္က်ဳိးကုိ အေျခခံလ်က္၊ ေလာဘကုိ အေျခခံလ်က္၊ ကုိးကြယ္ရာ ရွာၾကေသာ
လူသားတုိ႔၏ ဓမၼတာအတုိင္း၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျဖစ္ပါလ်က္ ဆင္ျခင္တုံတရား အားနည္း
သူတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔တြင္ ကုိးကြယ္ရာ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ဟူေသာ ရတနာအစစ္ရွိျပီး
ျဖစ္ပါလ်က္ ဤရတနာသုံးပါးကုိ ေက်ာခုိင္းကာ၊ ဟုတ္လိမ္႔ႏုိးႏုိး၊ ဆင္ကန္းေတာ္တုိး၊
ေၾကာင္းက်ဳိးမမွန္သည္႔ ကိုးကြယ္ရာမ်ားကုိ ရွာေဖြလာၾကသည္။
ထုိသုိ႔ ရွာေဖြလာျခင္းေၾကာင္႔ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမည္ခံ သူတုိ႔အၾကား၀ယ္
နတ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ကုိးကြယ္မႈ႔၊
ထြက္ရပ္ေပါက္လမ္းလုိက္မႈ႔၊
ဘုိးေတာ္ မယ္ေတာ္ ပူေဇာ္ခ်ဥ္းကပ္မႈ႔မ်ားကုိ ျပဳလုပ္ေနၾကသည္ဟု
ေထရ၀ါဒီ သုေတသီတုိ႔က မွတ္ခ်က္ျပဳၾကသည္။

Image Hosting by imagefra.mehttp://www.sbay-student.org/
www.dhammaanalysis.multiply.com/

No comments:

Post a Comment