လူလိမ္ေတြ ေပြလီရွဳပ္ တန္႔ၾကည္ေတာင္ဇာတ္ထုတ္
တန္႔ၾကည္ေတာင္ ရိပ္သာက တိရိစၦာန္တုိ႔ရဲ႕ အမူအရာေပါင္းစုံ၊ တရားထုိင္ရင္း ငုိ ရယ္ေနတာေတြ၊ ကေနတာေတြကုိ ရုိက္ထားတဲ႔ေခြ အြန္လုိင္းေပၚမွာ ေရာက္ရွိေနတာေတာ႔ ၾကာခဲ႔ပါျပီ။
တခ်ဳိ႕လည္း ၾကည္႔ျပီးျဖစ္ၾကသလုိ မၾကည္႔ရေသး တဲ႔ ပုဂၢဳိလ္မ်ားရွိေနအုံးမည္ ထင္ပါသည္။
ဒီမွာ ေဒါင္းယူၾကည္႔ရွဴႏုိင္ပါသည္

or
http://www.fileserve.com/file/SBysvxH/
or
http://ifile.it/zce0g31/Mad_meditation.flv/
or
http://www.mediafire.com/?lhryijf9ld0r4l5/
or
http://www.megaupload.com/?d=63IGW3WN/
တခ်ဳိ႕ၾကည္႔ျပီးသား ပုဂၢဳိလ္မ်ားက ဒါကုိၾကည္႔ျပီး ထူးဆန္းအံ႔ၾသဖြယ္အျဖစ္ လာေရာက္
ေမးျမန္းၾကပါသည္။ တရားထုိင္တဲ႔ ဤေခြထဲကအတုိင္း တကယ္ျဖစ္သလား စသည္
စသည္ျဖင္႔ ေမးလာၾကပါသည္။ တရားထုိင္တဲ႔အခါမွာ ငုိမႈ႔ ရယ္မႈ႔ေတြ အနည္းအက်ဥ္းေတာ႔ ျဖစ္တတ္ၾကပါသည္။ ပီတိ ေၾကာင္႔ မ်က္ရည္ၾကျခင္း၊ ငုိျခင္း စသည္တုိ႔လည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒီေခြထဲကအတုိင္း ရုပ္ပ်က္ ဆင္းပ်က္ ငုိတာမ်ဳိးေတြေတာ႔ မရွိပါဘူး။
မဟာစည္၊ မုိးကုတ္ စတဲ႔ နာမည္ၾကီး ရိပ္သာေတြမွာ ဤေခြထဲကအတုိင္း ျဖစ္သလားဆုိတာ စာဖတ္သူကုိယ္တုိင္ သြားေရာက္စုံစမ္းႏုိင္ပါတယ္။
ယခု အေခြသည္ ျပင္ပမွ တစုံတစ္ေယာက္က ရုိက္ထားေသာေခြမဟုတ္ပါ။ တန္႔ၾကည္ရိပ္သာက
သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ရုိက္ကူးျပီးေတာ႔ ျဖန္႔ခ်ီတဲ႔ေခြျဖစ္ပါသည္။ ဤေခြထဲမွာ ပါေသာ ကေနတာေတြ ေခြးလုိအမူအရာ၊ ေျမြလုိအမူအရာ စတာေတြနဲ႔ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြဟာ ၀ဋ္ေၾကြးေပးဆပ္တယ္၊ တရားထူးတက္တယ္ စသည္ျဖင္႔ တန္႔ၾကည္ေတာင္ ဆရာေတာ္ ဦးေသာမဗုဒၶိ
ကုိယ္တုိင္ ေဟာေျပာ၍ လူထုပရိတ္သတ္ကုိ စည္းရုံးထားတ႔ဲ ေခြျဖစ္ပါတယ္။
လူစင္စစ္က လူစိတ္ေပ်ာက္ျပီး တိရိစ ၦာန္အမူအရာမ်ဳိးစုံနဲ႔ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြက တိရိစ ၦာန္
တရားပဲျဖစ္မွာပါ၊ ျမတ္ဗုဒၶရ႕ဲ တရားမဟုတ္တာေတာ႔ အေသအခ်ာပါပဲ။
ျမတ္ဗုဒၶရ႕ဲ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာကုိ ဖ်က္ဆီးထားတဲ႔အတြက္ 1999 ခုႏွစ္မွာ မႏ ၱေလး၊
မစုိးရိမ္တုိက္သစ္မွ ဆရာေတာ္ ဦး၀ိစိတၱာဘိ၀ံသ (၀ီရသူ) မစုိးရိမ္မွ ေထရ၀ါဒ တုိက္ပြဲ
ဟူေသာ စာအုပ္ျဖင္႔ ထုိ၀ါဒဆုိးၾကီးကုိ ေဖာ္ထုတ္လုိက္တဲ႔ အတြက္ေၾကာင္႔ 24.12.2000
ခုႏွစ္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား ေရွ႕ေမွာက္မွာ ၀န္ခံကတိျပဳ
လက္မွတ္ေရးထုိးျပီး တန္႔ၾကည္ေတာင္ ရိပ္သာကုိ ပိတ္သိမ္းသြားပါတယ္။
သုိ႔ပါေသာ္လည္း ယခုအခါ တန္႔ၾကည္ေတာင္ သည္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျပန္လည္
ေပၚထြန္းလာသည္႔အတြက္ ယခုအေခြအား အြန္လုိင္းေပၚ တင္ေပးလုိက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
တန္႔ၾကည္ေတာင္ ရိပ္သာ ရွိတဲ႔ျမဳိ႔မ်ားကေတာ႔
တန္႔ၾကည္ေတာင္ ရိပ္သာ (ပုဂံ၊ ေညာင္ဦး) ပင္မရိပ္သာ
တန္႔ၾကည္ေတာင္ရိပ္သာ (မႏ ၱေလး၊ ျပည္ၾကီးတံခြန္)
တန္႔ၾကည္ေတာင္ရိပ္သာ (ရန္ကုန္၊ မဂၤလာဒုံ) တုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ားအေနျဖင္႔ ၀ါဒဆုိးၾကီးေအာက္သုိ႔ မသက္ေရာက္မိေစရန္
ေမတၱာေရွ႕ထား၍ တင္ျပလုိက္ပါသည္။
အရွင္၀ရသာမိ
http://www.sbay-student.org/
အရူးထတာလား သာသနာဖ်က္တာလား
စာေရးသူ ယခုေဖာ္ျပမည္႔ အေၾကာင္းအရာတုိ႔ကုိ အရင္ကေရးခ်င္စိတ္မရွိခဲ႔ေပ။
မိမိက ထုိသုိ႔ေရးလုိက္ပါမွလူလိင္ လူညာတေယာက္ကုိ နာမည္ၾကီးေအာင္
ေၾကာ္ျငာေပးလုိက္သလုိ ျဖစ္မည္ဆုိးေသာေၾကာင္႔
အက်ယ္တ၀င္႔ ေရးဖုိ႔ အားထုတ္မႈ႔မျပဳခဲ႔ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။
သို႔ေသာ္ ေရးဖို႔ရန္အတြက္ မျဖစ္မေနအေၾကာင္းဖန္လာေသာေၾကာင္႔ ေရးရေပေတာ႔မည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၌လည္း ဓမၼကုိ ခုတုံးလုပ္၍ လိမ္ညာစားေနသည္႔ လူလိမ္ လူညာမ်ား
မယုံၾကည္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ တေန႔တျခား ေပါမ်ားလာၾကသည္ကုိ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အေတာ္အသင္႔ သိၾကျပီးမည္ဟု ထင္ပါသည္။
ထုိကဲ႔သုိ႔ေသာ သူမ်ားထဲတြင္ ခ်စ္ငယ္(ဒႆန) ဆုိသူလည္း တဦးအပါ၀င္ျဖစ္ေပ၏။
ပထမဦးဆုံးအေနနဲ႔ စာဖတ္သူတုိ႔ကုိ သိေစခ်င္သည္မွာ
http://chitnge.com/ ယခုေဖာ္ျပပါ ဆုိဒ္ေလးကုိ၀င္လုိက္သည္ႏွင္႔ ေတြ႔ရေသာ
Dr Chit Nge (Philosophy) Ph.D, London ဆုိေသာ
အလိင္အညာ ဘြဲ႔အတုၾကီးကုိ အရင္ေဖာ္ျပရေပမည္
ထုိဆရာၾကီးေျပာသည့္ Cloverfield University သည္ လန္ဒန္ေရာ အဂၤလန္မွာပါ မရိွ။
နာမည္ဆင္တာဟူ၍ Cranfield University သာ ရိွသည္။ ထိုတကၠသိုလ္ကလည္း စီးပြားေရးနွင့္ ကြန္ပ်ဴတာဘာသာရပ္မ်ား အထူးသင္ေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၏ ဟု အဂၤလန္မွ ဒကာမ်ား၏
ေလွ်ာက္ထားခ်က္အရ သိရေပ၏။
web-site တခုထူေထာင္ကာအလိင္အညာဘြဲ႔အတုၾကီးႏွင္႔ တျခားေသာစာမ်ားေရးသားေနမည္
ဆုိလွ်င္ကား စာေရးသူအေနနဲ႔၀င္ေရာက္စြက္ဖက္မိမည္ မဟုတ္ေခ်။
ခုေတာ႔ ထုိသုိ႔မဟုတ္ အလိင္အညာၾကီးကုိ ေရွးတန္းတင္ျပီး
လူအထင္ၾကီးေအာင္ လုပ္ကာ ၀ိပႆနာဆုိတဲ႔ ေခါင္းစဥ္ၾကီးကုိ တြင္တြင္သုံးျပီး ဘုရားရွင္၏မ်က္ႏွာကုိ
အုိးမဲ႔သုတ္ေနေသာေၾကာင္႔ သာသနာ႔၀န္ထန္း ရဟန္းတပါးအေနျဖင္႔ လုပ္သင္႔လုပ္ထုိက္ေသာ
တာ၀န္တုိ႔ကုိ ထန္းေဆာင္ရေပေတာ႔မည္။
အဆုိးဆုံးမွာကား သူကုိယ္႔သူ အရိယာဟု ဆုိေနျခင္းပင္နိဗၺာန္ျမင္ၿပီဆိုေတာ့ အရိယာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ၿပီေပါ့ … ဟုတ္တာေပါ့ဗ်ာ၊ အရိယာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ၿပီေပါ့။ ၾကာပါၿပီ ကၽြန္ေတာ္ အရိယာျဖစ္ေနတာ။ ဒါေပမယ့္ ဒီရက္ပိုင္းေတြက်မွ စပ္မိလိုဖြင့္ေျပာျဖစ္တာပါ။ အေၾကာင္းအက်ိဳးေတြကလည္း ျပည့္စံုလာလို႔ ေျပာျဖစ္တာပါ။ အရိယာပုဂၢိဳလ္(၄)ပါးမွာ ဘယ္အဆင့္ေရာက္ၿပီလဲ ဆိုတာကေတာ့ ေအာက္ဆံုးအဆင့္ေတာ့ ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲဗ်ာ … ကၽြန္ေတာ့္ေလကို ဖမ္းၾကည့္ရင္ သိမွာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ အရိယာတို႔၊ နိဗၺာန္တို႔၊ ရဟႏၱာတို႔ အေၾကာင္းေတြကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ေျပာေနတာ ၾကာပါၿပီ။
ေသခါနီးအခ်ိန္အခါ ေရာက္မွ အရူးထတာလားဟု ေမးလုိက္ခ်င္စမ္းပါဘိ
ထုိအေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင္႔ ပတ္သက္ျပီး အြန္လုိင္းေပၚမွာတင္ တင္ထားျခင္းမက
စာေပေလာကမွာလည္း တရား၀င္စာအုပ္ထုတ္၍ ေရးသားျဖန္႔ေ၀ထားေသး၏။
“နိဗၺာန္-ရဟႏၱာ၊ အရိယာ ၀ိပႆနာ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား” ဟူေသာ စာအုပ္ပင္။
ထုိစာအုပ္၌ပါေသာ အမွားမ်ားကုိ ေဖာ္ထုတ္ထားေသာ
ေဆာင္းပါးရွင္ ဆရာေတာ္အရွင္ဣႏၵာစရိယာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္စာသင္သား)၏ ေ၀ဖန္ေျဖရွင္းခ်က္မ်ား
ကုိ မူရင္းအတုိင္းေဖာ္ျပပါအံ႔။
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
အၾကားအျမင္ရ တရားရွင္၏ ၀ိပႆနာ ေဆြးေႏြးခန္းမ်ား
၁
ေန႔ဆြမ္းဘုန္းေပးျပီး ေက်ာင္းၾကီး တတိယထပ္ရွိ မိမိအခန္းဆီသုိ႔ တက္လာပါသည္။
ဒုတိယထပ္ ေလွကားအတက္တြင္ “လာပါအုံး” ဟု ဆုိသျဖင္႔ ဒုတိယထပ္ရွိ စာခ်ကုိယ္ေတာ္အခန္းသုိ႔
လုိက္သြားမိပါသည္။ စာခ်ကုိယ္ေတာ္က “ေရာ႔ ဖတ္ၾကည္႔” ဟု ဆုိကာ စာအုပ္တအုပ္ ေပးပါသည္။
စာအုပ္က စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါသည္။ အရိယာအေၾကာင္း၊ ၀ိပႆနာအေၾကာင္း၊
ရဟႏၱာအေၾကာင္း၊ နိဗၺာန္အေၾကာင္းမ်ားကုိ ေဆြးေႏြးထားသည္႔ စာအုပ္ျဖစ္ပါသည္။
ရဟန္းတစ္ပါးအေနျဖင္႔ စိတ္မ၀င္စားဘဲ ဘယ္မွာေနႏုိင္အံ႔နည္း။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔ အေနျဖင္႔လည္း
စိတ္၀င္စားၾကမည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ ဤသို႔ စိတ္၀င္စားဖြယ္ အတိရွိေနျခင္းေၾကာင္႔ စာအုပ္ကေလးကုိ
ယူလာျပီး ဖတ္မိပါသည္။
အေမးအေျဖ စုစုေပါင္း စကားစု ၂၀၀၀ ခန္႔ ရွိပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ရဟႏၱာအေၾကာင္းလည္း
လုံလုံေလာက္ေလာက္မပါ။ အရိယာအေၾကာင္းလည္း မွတ္ဖြယ္မေတြ႔ရ၊ ၀ိပႆနာအေၾကာင္းလည္း
စကားလုံးတစ္လုံးမွ်သာပါသည္။ စာေတြ႔သေဘာအရေရာ၊ လက္ေတြ႔သေဘာအရပါ ခုိင္ခုိင္မာမာ
အေၾကာင္းအရာ တခုမွ မပါေပ။
သို႔ပါလ်က္ စာေရးသူက ျပီးဆုံးသည္အထိ ဆက္ဖတ္ေနပါသည္။ စာေရးဆရာ၏ ေစတနာကုိ
ေျခရာေကာက္ၾကည္႔၍ ေစတနာေကာင္းကုိေတြ႔လ်င္ ၾကည္ညဳိရေအာင္ ၾကိတ္မွိတ္ဖတ္ေနျခင္းပင္
ျပီးဆုံးသြားပါသည္။ ဘာမွ်မပါ။
မ်က္ႏွာဖုံးႏွစ္ဘက္တြင္ တင္ထားေသာ စာလုံးၾကီးမ်ားမွာ စာဖတ္သူ၊ စာအုပ္၀ယ္သူတုိ႔ကုိ ဆြဲေဆာင္
ထားျခင္းထက္ ဘာမွမပုိေၾကာင္း ေသခ်ာစြာ သိရပါသည္။
အျပီးတုိင္ေအာင္ ဆက္ဖတ္ျခင္းကပင္ မွားေလသေလာ.................၊
ဖတ္ရန္တုိက္တြန္းေသာ ဦးပဥၥင္းကပင္ မွားေလသေလာ............၊
တခုခုေတာ႔ မွားေနျပီဟု ဆုိခ်င္ပါသည္။
နည္းနည္းပါးပါးဖတ္ျပီး “ ေစတနာေကာင္းနဲ႔ ျပဳစုထားတာေနမွာပါ” ဟု သေဘာထားလုိက္လွ်င္ ရပါသည္။
အခုေတာ႔ မွားခဲ႔မိေပျပီ။ ဤအမွားက စာေရးသူကဲ႔သုိ႔ မွားေနၾကမည္ကုိ သတိျပဳမိေစလုိေသာ ဆႏၵ၊
သို႔မဟုတ္ အမွားကုိ အမွန္ထင္အံ႔ေသာေၾကာင္႔ စိစစ္တင္ျပလုိေသာ ဆႏၵတုိ႔ကို အားၾကီးလာေစပါသည္။
ဤဆႏၵျဖင္႔ပင္ အေမးႏွင္႔ အေျဖမ်ားထဲက တခ်ဳိ႕ကုိ အမွား အမွန္ စိစစ္ၾကည္႔မိပါသည္။
အေျဖက အၾကားအျမင္ရဆိုသူ ဆရာ၏စကားျဖစ္ပါသည္။
အေမးကမူ ထုိဆရာ၏တပည္႔ စာေရးဆရာ၏ စကားျဖစ္ပါသည္။
အေျဖကုိ (က) ၊ အေမးကုိ (ခ) ဟု သေကၤတတပ္၍ ကူးယူေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။
၂
(က) ။ ။ ကၽြန္ေတာ္႔ကုိလဲ အထင္မၾကီးၾကဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ အၾကားအျမင္ ရတယ္ဆုိတာကုိလဲ
မယုံခ်င္ၾကဘူး။
(ခ) ။ ။ ဟာ - ခင္ဗ်ားကလဲ ေပၚတင္ၾကီးပါလား။
(က)။ ။ ေပၚတင္ၾကီးပဲေလ။ ကၽြန္ေတာ္က လူရုိးလူေျဖာင္႔ စိတ္တုိ ဆုိတာ
ခင္းဗ်ားလဲသိသားနဲ႔။
(ခ)။ ။ ဒါက ဒီလုိရွိပါတယ္။ ခင္ဗ်ား အၾကားအျမင္ရတာကုိ ဘယ္သူကမွ ထပ္ျပီး အၾကားအျမင္
မရလုိ႔ဗ်။
(က)။ ။ သူတုိ႔ မျမင္မၾကားတိုင္း ကၽြန္ေတာ္က မျမင္မၾကားျဖစ္ရေတာ႔မွာလား။ ဒီလုိဆုိ
အမွန္တရားရွိတာ တိမ္ငုတ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ႔မွာေပါ႔။
(“နိဗၺာန္-ရဟႏၱာ၊ အရိယာ ၀ိပႆနာ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား” ဟူေသာ စာအုပ္ ၁၃)
(က)။ ။ ၀ိပႆနာသမားဆုိတာ ျဖစ္ပ်က္ဆုံးေအာင္ ရွဴ႔ရတယ္။
ျဖစ္ပ်က္ဆုံးတယ္ဆုိတာ စိတ္ခ်ဳပ္တာပဲ။
(ခ)။ ။ စိတ္ခ်ဳပ္ေတာ႔ ဘာက်န္လဲ။
(က)။ ။ ဥာဏ္က်န္တယ္။
(ခ)။ ။ ဥာဏ္ဆုိတာ ဘာလဲ။
(က)။ ။ဥာဆုိတာ စစ္မွန္စင္ၾကယ္တဲ႔ အသိနဲ႔ယွဥ္တယ္။
(ခ)။ ။ ခင္ဗ်ားမွာ ဥာဏ္ရွိလား။
(က)။ ။ ဥာဏ္ရွိလုိ႔ ဒါေတြေျပာေနတာေပါ႔။
(၄င္းစာအုပ္ - ၁၉)
(က)။ ။ အဲဒါေျပာတာေပါ႔ဗ်၊ နိဗၺာန္ဟာ ေစတသိတ္ဆုိရင္ ပရမတၳတရားေလးပါးလုိ႔ မလာနဲ႔ေတာ႔။
သုံးပါးလုိ႔သာ လာေတာ႔။ ဒီေတာ႔ နိဗၺာန္လုိ႔ သီးျခား မေဖာ္ျပနဲ႔ေတာ႔။
(ခ)။ ။ ေအးဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ား ဒီလုိပြင္ပြင္႔လင္းလင္းတင္ျပလုိက္ေတာ႔ သူတုိ႔ဖတ္မိရင္လည္း
ျပဳျပင္ခ်င္ ျပဳျပင္သြားၾကမွာပါ။
(က)ျပဳျပင္ရင္ေတာ႔ သာဓုေခၚစရာေပါ႔ဗ်ာ။ မျပဳျပင္ဘဲ ေဒါသူပုန္ထခ်င္ ထၾကမွာ။ ဒီလုိ ေဒါသူပုန္ထျပီး
သူတုိ႔အယူအဆကုိ မွန္ပါတယ္လုိ႔ ပြင္႔အန္လာရင္ေတာ႔ အဲဒီအဖြဲ႔ နာျပီေပါ႔ဗ်ာ။
(၄င္းစာအုပ္ - ၂၂-၂၃)
(ခ)။ ။ကမၻာက ရုပ္ၾကမ္းအဆင္႔သာသာပဲ ရွိေနတာဗ်ာ။
သိပ္သိမ္ေမြ႔တဲ႔ အသိပညာေတြကုိ ဘယ္လုိက္ႏုိင္မွာလဲ။
(က)။ ။ အဲဒါေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ အခက္အခဲျဖစ္ေနတာေပါ႔ဗ်ာ။ သိသာထင္ရွားတဲ႔ အရာေတြသာ
ေပၚျပဴလာျဖစ္ေနတာ။ ေလးနက္နက္ရွဳိင္း သိမ္ေမြ႔မႈ႔ေတြက ျမဳတ္ကြယ္ေနတာ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔
ခင္ဗ်ားတုိ႔လို တစ္ဖက္ကမ္ခတ္သမားေတြေၾကာင္႔သာ (ျမန္မာေတြ ေအာင္ျမင္ေျပာင္ေျမာက္ပုံမ်ား)
မတိမ္ေကာ၊ မကြယ္ပတာ။
(၄င္းစာအုပ္ - ၃၇)
(ခ)။ ။ ဒီသတင္းစကား အမွန္အကန္ကုိ “ခင္ဗ်ားေျပာျပတဲ႔ အၾကားအျမင္ သတင္းစကားကုိ”
ကၽြန္ေတာ္ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ၾကီးထံ အျမန္ပုိ႔လိုက္ေတာ႔မယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘ၀င္က်သြားျပီ။
(၄င္းစာအုပ္ - ၄၂)
၃
၄င္းစာအုပ္ ၁၃- ပါ အေမးအေျဖမ်ားႏွင္႔ ဆရာျဖစ္သူ(ခ်စ္ငယ္)၏ အၾကားအျမင္ရျခင္းကုိ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ယင္းအၾကားအျမင္မွာ ဗုဒၶ၏ ဓမၼနည္းျဖင္႔ ရရွိထားျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္းကုိပါ တစ္သားတည္း
ေဖာ္ျပျပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။
အၾကားအျမင္ဆုိသည္မွာ ဗုဒၶ၏ ဓမၼအရမွာမူ စ်ာန္အဘိဥာဥ္ ျဖစ္ပါသည္။
စ်ာန္အဘိဥာဥ္သည္ သမထဘာ၀နာေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပၚလာရေသာ တရားသာတည္း။
ဆရာျဖစ္သူက ၀ိပႆနာရွဴေၾကာင္း အၾကိမ္ၾကိမ္ေဖာ္ျပထားသျဖင္႔ အေၾကာင္းအက်ဳိးမတည္႔ပါ။
ေဖာ္ျပရာ၌လည္း ေ၀ါဟာရမ်ားသာ ပါရွိသည္။
၄င္းစာအုပ္ ၁၉ ပါ စကားစုျဖင္႔ အမွားမ်ားကုိ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
စိတ္ခ်ဳပ္ေတာ႔ ဥာဏ္က်န္၏ ဟု ဆုိျခင္း၊ ဥာဏ္မွာ စစ္မွန္ စင္ၾကယ္ေသာ အသိႏွင္႔ ယွဥ္၏ဟု ဆုိျခင္း
တုိ႔မွာ အဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္မ်ားႏွင္႔ ဆန္႔က်င္လွပါသည္။
သျဂဳိၤလ္က်မ္းလာ ေစတသိတ္ပုိင္းကုိ သင္ဖူးသူတုိင္း သိႏုိင္ေသာအရာပင္။
၄င္းစာအုပ္ ၂၂-၂၃- ၂၇ ပါ စကားစုျဖင္႔ ေဒါသူပုန္ထျခင္း၊ မိမိကုိယ္ကုိ တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ဟု ဆုိ၍
၀ိပႆနာေပါက္ေျမာက္မႈ႔ စသည္မ်ား မကြယ္ပျခင္းမွာ မိမိတုိ႔လုိ ဆရာတပည္႔ ပုဂၢဳိလ္မ်ားေၾကာင္႔
ဟု ေနရာလုျခင္းမ်ားကုိ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ပရိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိ၀န္ထန္း ရဟန္းေတာ္တုိ႔ကုိ ေစာ္ကားထားျခင္းပင္။
စာေရးသူအေနျဖင္႔ ဤမွ်သာ တင္ျပလုိပါသည္။ စာေရးသူ မွားမိ၍ တစ္ေနကုန္ထိ အခ်ိန္ကုန္လုိက္ရပါသည္။
စာေရးသူကဲ႔သုိ႔ မမွားမိၾကေစရန္ (နာမွာေၾကာက္ေၾကာက္ျဖင္႔) အရဲစြန္႔လုိက္ရျခင္းပင္။
၀ိပႆနာ တရားရွင္ သူေတာ္စင္ဆရာဆုိသူ ဆရာက နာခ်င္ျပီလားဟု
ၾကိမ္း၀ါးထားရာ ေၾကာက္မိပါ၏။
အဆုိပါၾကမ္းစာကား အရိယာ၊ ရဟႏၱာ၊ နိဗၺာန္၊ ၀ိပႆနာ စသည္မ်ားျဖင္႔ အဖုံးကုိျပဳလုပ္ထားေသာလည္း
မထမထပ္ အေျခခံအုပ္ျမစ္မပါပဲ ေဆာက္ထားျခင္းႏွင္႔ တူလွပါသည္။
အဖုံးႏွင္႔အတြင္းသား တျခားစီ ျပဳလုပ္ထားေသာ ေရာင္းပန္းလွ စာအုပ္မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။
၂၀၀ရ-ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ၊ ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ယခုေတာ႔ ဤမွ်သာပဲ ေဖာ္ျပလုိက္ရပါသည္။
သာသနာဖ်က္ မိစၦာဒိဌိ ခ်စ္ငယ္(ဒႆန) ၏ အလိင္အညာမ်ားကုိ ဆက္လက္၍
ေဖာ္ထုတ္သြားပါအုံးမည္...................................
http://www.sbay-student.org/
w ww .d ha mm aa na ly si s. mu lt ip ly .c om/
ဦးေအးေမာင္၏ ‘ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ’ အမည္ရွိစာအုပ္ႀကီးသည္ ပိဋကတ္သုံးပုံတို႔ကုိ အကုန္နီးပါးမွ် ပယ္ခ်ထားသည့္ စာအုပ္ႀကီးျဖစ္၍ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ေနာက္ပုိင္းတစ္ေလွ်ာက္လုံးအပိတ္ခံထားရပါသည္။
သုိ႔ေသာ္လည္း ၂၀၀၄ ခုႏွစ္တြင္ ပါရမီစာေပမွ
ျပန္လည္ထြက္ေပၚလာရာ တစ္အုပ္လွ်င္ က်ပ္ ၆၀၀၀ ျဖင့္ ေစ်းကြက္၀င္လာပါသည္။
ယခုအထိ ေရာင္းခ်ေနဆဲပင္ ရွိပါေသးသည္။
၎စာအုပ္ႀကီး၏ အက်ဳိးဆက္အေနျဖင့္ ပိဋကတ္ေတာ္တို႔ကုိ တစ္အုပ္၊ တစ္သုတ္ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ မဖတ္ဖူးၾကဘဲ ပိဋကတ္ေတြကအမွားေတြျဖစ္မွာပါဟု ေျပာဆိုတတ္သူမ်ား တိုးပြားလာၾကပါသည္။
အဘိဓမၼာပယ္၀ါဒမ်ားလည္း အားႀကီးလာၾကပါသည္။
၎စာအုပ္ႀကီး၏ ေခတ္အဆက္ဆက္သံဃာေတာ္တို႔အား ေစာ္ကားထားမႈတုိ႔ႏွင့္
မူလဗုဒၶ၀င္ေဒသနာေတာ္ကုိဖ်က္ဆီးထားမႈ၊
ပိဋကတ္ေတာ္ကုိ ေခ်ဖ်က္ထားမႈစသည္တို႔ကုိ
အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ)က ျပဳစုစိစစ္ျပ၍ ‘ဗုဒၶ၏ဗုဒၶ’ စာအုပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ဆရာႀကီးပါရဂူ၏ဘာသာမဲ့႐ုပ္၀ါဒ
စာေရးဆရာႀကီးပါရဂူ၏ဘာသာမဲ့႐ုပ္၀ါဒသေဘာမ်ားသည္ကားအထင္အရွားပင္ ဆက္တိုက္ႀကီးထြားလာေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။
ယင္းတို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား သတိထားႏုိင္စိမ့္ေသာငွာ
ေဆာင္းပါးရွင္ပညာဏကာရီႏွင့္
ေသာေတာဒကတို႔က ဓမၼရံသီ၊ ဓမၼရတနာမဂၢဇင္းတို႔တြင္ သိဒၶတၳ၀တၳဳ(ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္)၊
စိၾတေလခါ (ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္)၊
ဗုဒၶဒုိင္ယာရီ (ေဆာင္းပါးေလးပုဒ္)၊
နိဗၺာန္၀တၳဳ (ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္)၊
ကံ၀တၳဳ (ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္)၊
ဒိဗ်ာ၀တၳဳ(ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္)တို႔ျဖင့္ ရွင္းလင္းတင္ျပခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕သိရပါသည္။
ဆရာပါရဂူ၏ ၀တၳဳႀကီးမ်ားတြင္ ႐ုပ္၀ါဒလည္း လႊမ္းမိုး၍ ဟိႏၵဴ၀ါဒ (အတၱ-အတၱမာ)လည္း လႊမ္းမိုးေနေလရာ ဗုဒၶဘာသာလာ ကံႏွင့္ကံ၏အက်ဳိးသေဘာတို႔ႏွင့္ မညီပုံတို႔ကုိ ေဇာင္းေပးတင္ျပထားေၾကာင္း သိရပါသည္။
င္း သိရပါသည္။
အေၾကာင္းအရာတစ္ခုလည္း ယခုအခါတြင္ စတင္ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း သိရပါသည္။
ယင္းပုဂိၢဳလ္သည္ကား ႐ုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ဦးေက်ာ္ဟိန္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
႐ုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ဦးေက်ာ္ဟိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍
ေဆာင္းပါးရွင္ေဒါက္တာခင္ေဇာ္လြင္(သုခခ်မ္းသာ)က
‘ဦးေက်ာ္(သုိ႔မဟုတ္)အ၀ိဇၨာေလာင္းရိပ္ေအာက္ကလူ’ ေဆာင္းပါးကုိ
ဓမၼရံသီမဂၢဇင္းတြင္ ‘ေလာင္းရိပ္ေအာက္က ထြက္ခဲ့ပါ’ အမည္ျဖင့္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
(ေမတၱာတံခြန္အသင္းက မူရင္းေဆာင္းပါးကုိ ေထရ၀ါဒဓမၼဒါနအျဖစ္ ဖတ္႐ႈလိုသူမ်ားကုိ ဒါနျပဳပါသည္။)
ထို႔ျပင္ ေမတၱာတံခြန္အသင္းက ဦးေက်ာ္ဟိန္း၀ါဒႏွင့္ပတ္သက္၍
စစ္ကုိင္းခင္မကန္ဆရာေတာ္ အရွင္ေခမိႏၵထံသုိ႔ သြားေရာက္ေလွ်ာက္ထားခဲ့ရာ ဆရာေတာ္က စာေရး၍ ေျဖၾကားေပးသည့္အျပင္ တရားပြဲမ်ားတြင္လည္း
‘သာသနာျပဳမွာလား၊
သာသနာဖ်က္မွာလား’ အမည္ျဖင့္ လွည့္လည္ေဟာေျပာေပးခဲ့ပါသည္။
ခ်စ္ငယ္(ဒႆန)(ဗုဒၶစာေပဆု)၏ အဓမၼ၀ါဒ ခ်စ္ငယ္ (ဒႆန) (ဗုဒၶစာေပဆု)၏
ဂုိဏ္းႀကီးသည္လည္းတစ္ေန႔တစ္ျခားႀကီးထြားလာေနေၾကာင္းသိရပါသည္။
ယင္းဂိုဏ္း၏ဌာနခ်ဳပ္မွာ အမရပူရၿမိဳ႕ေဟာင္းတြင္ တည္ရွိပါသည္။
၎တို႔သည္ နိဗၺာန္၊ ရဟႏၱာ၊ ၀ိပႆနာစသည္ျဖင့္ နာမည္ႀကီးႀကီး စာလုံးႀကီးႀကီးမ်ား တြင္တြင္သုံးလ်က္ သူတို႔သည္သာလွ်င္
ျမန္မာျပည္သာသနာေတာ္ႀကီး၏ ဂုဏ္ေဆာင္ အရိယာ ဆရာ၊ တပည့္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း တြင္တြင္ႀကီး ေၾကညာေနၾကပါသည္။
သို႔ရာတြင္ ဆရာက မည္သူမည္၀ါဟူ၍ပင္ ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ျခင္းမရွိၾကေခ်။
အဘယ့္ေၾကာင့္နည္းဟူမူ အေၾကာင္းအခုိင္အမာရွိပါသည္။
၎တို႔၏ စာအုပ္မ်ားကုိ အေၾကာင္းညီညြတ္ေသာအခါတြင္ ၾကည့္႐ႈသုံးသပ္ၾကလိမ့္မည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မွ်ကိုမူ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လထုတ္၊ ဓမၼရံသီမဂၢဇင္းတြင္ ျပည္သူမ်ား သတိထားႏုိင္ၾကရန္ အျမည္းသေဘာအျဖစ္ တင္ျပေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ခ်စ္ငယ္(ဒႆန)သည္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္သံၾကား MRTV-4 မွေန၍ ဗုဒၶစာေပဆုိင္ရာမ်ားကုိ ေဟာေျပာျပသသည္အထိ ေအာင္ျမင္ေပါက္ေျမာက္ခဲ့ပါသည္။
(ယခုအခါ ယင္းအစီအစဥ္မ်ားကို ထုတ္လႊင့္ျခင္းကုိ မေတြ႕ရေတာ့ေပ။)
http://www.sbay-student.org/
w ww .d ha mm aa na ly si s. mu lt ip ly .c om/
နာမည္ဆင္တာဟူ၍ Cranfield University သာ ရိွသည္။ ထိုတကၠသိုလ္ကလည္း စီးပြားေရးနွင့္ ကြန္ပ်ဴတာဘာသာရပ္မ်ား အထူးသင္ေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၏ ဟု အဂၤလန္မွ ဒကာမ်ား၏
ေလွ်ာက္ထားခ်က္အရ သိရေပ၏။
web-site တခုထူေထာင္ကာအလိင္အညာဘြဲ႔အတုၾကီးႏွင္႔ တျခားေသာစာမ်ားေရးသားေနမည္
ဆုိလွ်င္ကား စာေရးသူအေနနဲ႔၀င္ေရာက္စြက္ဖက္မိမည္ မဟုတ္ေခ်။
ခုေတာ႔ ထုိသုိ႔မဟုတ္ အလိင္အညာၾကီးကုိ ေရွးတန္းတင္ျပီး
လူအထင္ၾကီးေအာင္ လုပ္ကာ ၀ိပႆနာဆုိတဲ႔ ေခါင္းစဥ္ၾကီးကုိ တြင္တြင္သုံးျပီး ဘုရားရွင္၏မ်က္ႏွာကုိ
အုိးမဲ႔သုတ္ေနေသာေၾကာင္႔ သာသနာ႔၀န္ထန္း ရဟန္းတပါးအေနျဖင္႔ လုပ္သင္႔လုပ္ထုိက္ေသာ
တာ၀န္တုိ႔ကုိ ထန္းေဆာင္ရေပေတာ႔မည္။
အဆုိးဆုံးမွာကား သူကုိယ္႔သူ အရိယာဟု ဆုိေနျခင္းပင္နိဗၺာန္ျမင္ၿပီဆိုေတာ့ အရိယာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ၿပီေပါ့ … ဟုတ္တာေပါ့ဗ်ာ၊ အရိယာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ၿပီေပါ့။ ၾကာပါၿပီ ကၽြန္ေတာ္ အရိယာျဖစ္ေနတာ။ ဒါေပမယ့္ ဒီရက္ပိုင္းေတြက်မွ စပ္မိလိုဖြင့္ေျပာျဖစ္တာပါ။ အေၾကာင္းအက်ိဳးေတြကလည္း ျပည့္စံုလာလို႔ ေျပာျဖစ္တာပါ။ အရိယာပုဂၢိဳလ္(၄)ပါးမွာ ဘယ္အဆင့္ေရာက္ၿပီလဲ ဆိုတာကေတာ့ ေအာက္ဆံုးအဆင့္ေတာ့ ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲဗ်ာ … ကၽြန္ေတာ့္ေလကို ဖမ္းၾကည့္ရင္ သိမွာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ အရိယာတို႔၊ နိဗၺာန္တို႔၊ ရဟႏၱာတို႔ အေၾကာင္းေတြကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ေျပာေနတာ ၾကာပါၿပီ။
ေသခါနီးအခ်ိန္အခါ ေရာက္မွ အရူးထတာလားဟု ေမးလုိက္ခ်င္စမ္းပါဘိ
ထုိအေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင္႔ ပတ္သက္ျပီး အြန္လုိင္းေပၚမွာတင္ တင္ထားျခင္းမက
စာေပေလာကမွာလည္း တရား၀င္စာအုပ္ထုတ္၍ ေရးသားျဖန္႔ေ၀ထားေသး၏။
“နိဗၺာန္-ရဟႏၱာ၊ အရိယာ ၀ိပႆနာ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား” ဟူေသာ စာအုပ္ပင္။
ထုိစာအုပ္၌ပါေသာ အမွားမ်ားကုိ ေဖာ္ထုတ္ထားေသာ
ေဆာင္းပါးရွင္ ဆရာေတာ္အရွင္ဣႏၵာစရိယာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္စာသင္သား)၏ ေ၀ဖန္ေျဖရွင္းခ်က္မ်ား
ကုိ မူရင္းအတုိင္းေဖာ္ျပပါအံ႔။
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
အၾကားအျမင္ရ တရားရွင္၏ ၀ိပႆနာ ေဆြးေႏြးခန္းမ်ား
၁
ေန႔ဆြမ္းဘုန္းေပးျပီး ေက်ာင္းၾကီး တတိယထပ္ရွိ မိမိအခန္းဆီသုိ႔ တက္လာပါသည္။
ဒုတိယထပ္ ေလွကားအတက္တြင္ “လာပါအုံး” ဟု ဆုိသျဖင္႔ ဒုတိယထပ္ရွိ စာခ်ကုိယ္ေတာ္အခန္းသုိ႔
လုိက္သြားမိပါသည္။ စာခ်ကုိယ္ေတာ္က “ေရာ႔ ဖတ္ၾကည္႔” ဟု ဆုိကာ စာအုပ္တအုပ္ ေပးပါသည္။
စာအုပ္က စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါသည္။ အရိယာအေၾကာင္း၊ ၀ိပႆနာအေၾကာင္း၊
ရဟႏၱာအေၾကာင္း၊ နိဗၺာန္အေၾကာင္းမ်ားကုိ ေဆြးေႏြးထားသည္႔ စာအုပ္ျဖစ္ပါသည္။
ရဟန္းတစ္ပါးအေနျဖင္႔ စိတ္မ၀င္စားဘဲ ဘယ္မွာေနႏုိင္အံ႔နည္း။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔ အေနျဖင္႔လည္း
စိတ္၀င္စားၾကမည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ ဤသို႔ စိတ္၀င္စားဖြယ္ အတိရွိေနျခင္းေၾကာင္႔ စာအုပ္ကေလးကုိ
ယူလာျပီး ဖတ္မိပါသည္။
အေမးအေျဖ စုစုေပါင္း စကားစု ၂၀၀၀ ခန္႔ ရွိပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ရဟႏၱာအေၾကာင္းလည္း
လုံလုံေလာက္ေလာက္မပါ။ အရိယာအေၾကာင္းလည္း မွတ္ဖြယ္မေတြ႔ရ၊ ၀ိပႆနာအေၾကာင္းလည္း
စကားလုံးတစ္လုံးမွ်သာပါသည္။ စာေတြ႔သေဘာအရေရာ၊ လက္ေတြ႔သေဘာအရပါ ခုိင္ခုိင္မာမာ
အေၾကာင္းအရာ တခုမွ မပါေပ။
သို႔ပါလ်က္ စာေရးသူက ျပီးဆုံးသည္အထိ ဆက္ဖတ္ေနပါသည္။ စာေရးဆရာ၏ ေစတနာကုိ
ေျခရာေကာက္ၾကည္႔၍ ေစတနာေကာင္းကုိေတြ႔လ်င္ ၾကည္ညဳိရေအာင္ ၾကိတ္မွိတ္ဖတ္ေနျခင္းပင္
ျပီးဆုံးသြားပါသည္။ ဘာမွ်မပါ။
မ်က္ႏွာဖုံးႏွစ္ဘက္တြင္ တင္ထားေသာ စာလုံးၾကီးမ်ားမွာ စာဖတ္သူ၊ စာအုပ္၀ယ္သူတုိ႔ကုိ ဆြဲေဆာင္
ထားျခင္းထက္ ဘာမွမပုိေၾကာင္း ေသခ်ာစြာ သိရပါသည္။
အျပီးတုိင္ေအာင္ ဆက္ဖတ္ျခင္းကပင္ မွားေလသေလာ.................၊
ဖတ္ရန္တုိက္တြန္းေသာ ဦးပဥၥင္းကပင္ မွားေလသေလာ............၊
တခုခုေတာ႔ မွားေနျပီဟု ဆုိခ်င္ပါသည္။
နည္းနည္းပါးပါးဖတ္ျပီး “ ေစတနာေကာင္းနဲ႔ ျပဳစုထားတာေနမွာပါ” ဟု သေဘာထားလုိက္လွ်င္ ရပါသည္။
အခုေတာ႔ မွားခဲ႔မိေပျပီ။ ဤအမွားက စာေရးသူကဲ႔သုိ႔ မွားေနၾကမည္ကုိ သတိျပဳမိေစလုိေသာ ဆႏၵ၊
သို႔မဟုတ္ အမွားကုိ အမွန္ထင္အံ႔ေသာေၾကာင္႔ စိစစ္တင္ျပလုိေသာ ဆႏၵတုိ႔ကို အားၾကီးလာေစပါသည္။
ဤဆႏၵျဖင္႔ပင္ အေမးႏွင္႔ အေျဖမ်ားထဲက တခ်ဳိ႕ကုိ အမွား အမွန္ စိစစ္ၾကည္႔မိပါသည္။
အေျဖက အၾကားအျမင္ရဆိုသူ ဆရာ၏စကားျဖစ္ပါသည္။
အေမးကမူ ထုိဆရာ၏တပည္႔ စာေရးဆရာ၏ စကားျဖစ္ပါသည္။
အေျဖကုိ (က) ၊ အေမးကုိ (ခ) ဟု သေကၤတတပ္၍ ကူးယူေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။
၂
(က) ။ ။ ကၽြန္ေတာ္႔ကုိလဲ အထင္မၾကီးၾကဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ အၾကားအျမင္ ရတယ္ဆုိတာကုိလဲ
မယုံခ်င္ၾကဘူး။
(ခ) ။ ။ ဟာ - ခင္ဗ်ားကလဲ ေပၚတင္ၾကီးပါလား။
(က)။ ။ ေပၚတင္ၾကီးပဲေလ။ ကၽြန္ေတာ္က လူရုိးလူေျဖာင္႔ စိတ္တုိ ဆုိတာ
ခင္းဗ်ားလဲသိသားနဲ႔။
(ခ)။ ။ ဒါက ဒီလုိရွိပါတယ္။ ခင္ဗ်ား အၾကားအျမင္ရတာကုိ ဘယ္သူကမွ ထပ္ျပီး အၾကားအျမင္
မရလုိ႔ဗ်။
(က)။ ။ သူတုိ႔ မျမင္မၾကားတိုင္း ကၽြန္ေတာ္က မျမင္မၾကားျဖစ္ရေတာ႔မွာလား။ ဒီလုိဆုိ
အမွန္တရားရွိတာ တိမ္ငုတ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ႔မွာေပါ႔။
(“နိဗၺာန္-ရဟႏၱာ၊ အရိယာ ၀ိပႆနာ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား” ဟူေသာ စာအုပ္ ၁၃)
(က)။ ။ ၀ိပႆနာသမားဆုိတာ ျဖစ္ပ်က္ဆုံးေအာင္ ရွဴ႔ရတယ္။
ျဖစ္ပ်က္ဆုံးတယ္ဆုိတာ စိတ္ခ်ဳပ္တာပဲ။
(ခ)။ ။ စိတ္ခ်ဳပ္ေတာ႔ ဘာက်န္လဲ။
(က)။ ။ ဥာဏ္က်န္တယ္။
(ခ)။ ။ ဥာဏ္ဆုိတာ ဘာလဲ။
(က)။ ။ဥာဆုိတာ စစ္မွန္စင္ၾကယ္တဲ႔ အသိနဲ႔ယွဥ္တယ္။
(ခ)။ ။ ခင္ဗ်ားမွာ ဥာဏ္ရွိလား။
(က)။ ။ ဥာဏ္ရွိလုိ႔ ဒါေတြေျပာေနတာေပါ႔။
(၄င္းစာအုပ္ - ၁၉)
(က)။ ။ အဲဒါေျပာတာေပါ႔ဗ်၊ နိဗၺာန္ဟာ ေစတသိတ္ဆုိရင္ ပရမတၳတရားေလးပါးလုိ႔ မလာနဲ႔ေတာ႔။
သုံးပါးလုိ႔သာ လာေတာ႔။ ဒီေတာ႔ နိဗၺာန္လုိ႔ သီးျခား မေဖာ္ျပနဲ႔ေတာ႔။
(ခ)။ ။ ေအးဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ား ဒီလုိပြင္ပြင္႔လင္းလင္းတင္ျပလုိက္ေတာ႔ သူတုိ႔ဖတ္မိရင္လည္း
ျပဳျပင္ခ်င္ ျပဳျပင္သြားၾကမွာပါ။
(က)ျပဳျပင္ရင္ေတာ႔ သာဓုေခၚစရာေပါ႔ဗ်ာ။ မျပဳျပင္ဘဲ ေဒါသူပုန္ထခ်င္ ထၾကမွာ။ ဒီလုိ ေဒါသူပုန္ထျပီး
သူတုိ႔အယူအဆကုိ မွန္ပါတယ္လုိ႔ ပြင္႔အန္လာရင္ေတာ႔ အဲဒီအဖြဲ႔ နာျပီေပါ႔ဗ်ာ။
(၄င္းစာအုပ္ - ၂၂-၂၃)
(ခ)။ ။ကမၻာက ရုပ္ၾကမ္းအဆင္႔သာသာပဲ ရွိေနတာဗ်ာ။
သိပ္သိမ္ေမြ႔တဲ႔ အသိပညာေတြကုိ ဘယ္လုိက္ႏုိင္မွာလဲ။
(က)။ ။ အဲဒါေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ အခက္အခဲျဖစ္ေနတာေပါ႔ဗ်ာ။ သိသာထင္ရွားတဲ႔ အရာေတြသာ
ေပၚျပဴလာျဖစ္ေနတာ။ ေလးနက္နက္ရွဳိင္း သိမ္ေမြ႔မႈ႔ေတြက ျမဳတ္ကြယ္ေနတာ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔
ခင္ဗ်ားတုိ႔လို တစ္ဖက္ကမ္ခတ္သမားေတြေၾကာင္႔သာ (ျမန္မာေတြ ေအာင္ျမင္ေျပာင္ေျမာက္ပုံမ်ား)
မတိမ္ေကာ၊ မကြယ္ပတာ။
(၄င္းစာအုပ္ - ၃၇)
(ခ)။ ။ ဒီသတင္းစကား အမွန္အကန္ကုိ “ခင္ဗ်ားေျပာျပတဲ႔ အၾကားအျမင္ သတင္းစကားကုိ”
ကၽြန္ေတာ္ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ၾကီးထံ အျမန္ပုိ႔လိုက္ေတာ႔မယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘ၀င္က်သြားျပီ။
(၄င္းစာအုပ္ - ၄၂)
၃
၄င္းစာအုပ္ ၁၃- ပါ အေမးအေျဖမ်ားႏွင္႔ ဆရာျဖစ္သူ(ခ်စ္ငယ္)၏ အၾကားအျမင္ရျခင္းကုိ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ယင္းအၾကားအျမင္မွာ ဗုဒၶ၏ ဓမၼနည္းျဖင္႔ ရရွိထားျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္းကုိပါ တစ္သားတည္း
ေဖာ္ျပျပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။
အၾကားအျမင္ဆုိသည္မွာ ဗုဒၶ၏ ဓမၼအရမွာမူ စ်ာန္အဘိဥာဥ္ ျဖစ္ပါသည္။
စ်ာန္အဘိဥာဥ္သည္ သမထဘာ၀နာေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပၚလာရေသာ တရားသာတည္း။
ဆရာျဖစ္သူက ၀ိပႆနာရွဴေၾကာင္း အၾကိမ္ၾကိမ္ေဖာ္ျပထားသျဖင္႔ အေၾကာင္းအက်ဳိးမတည္႔ပါ။
ေဖာ္ျပရာ၌လည္း ေ၀ါဟာရမ်ားသာ ပါရွိသည္။
၄င္းစာအုပ္ ၁၉ ပါ စကားစုျဖင္႔ အမွားမ်ားကုိ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
စိတ္ခ်ဳပ္ေတာ႔ ဥာဏ္က်န္၏ ဟု ဆုိျခင္း၊ ဥာဏ္မွာ စစ္မွန္ စင္ၾကယ္ေသာ အသိႏွင္႔ ယွဥ္၏ဟု ဆုိျခင္း
တုိ႔မွာ အဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္မ်ားႏွင္႔ ဆန္႔က်င္လွပါသည္။
သျဂဳိၤလ္က်မ္းလာ ေစတသိတ္ပုိင္းကုိ သင္ဖူးသူတုိင္း သိႏုိင္ေသာအရာပင္။
၄င္းစာအုပ္ ၂၂-၂၃- ၂၇ ပါ စကားစုျဖင္႔ ေဒါသူပုန္ထျခင္း၊ မိမိကုိယ္ကုိ တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ဟု ဆုိ၍
၀ိပႆနာေပါက္ေျမာက္မႈ႔ စသည္မ်ား မကြယ္ပျခင္းမွာ မိမိတုိ႔လုိ ဆရာတပည္႔ ပုဂၢဳိလ္မ်ားေၾကာင္႔
ဟု ေနရာလုျခင္းမ်ားကုိ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ပရိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိ၀န္ထန္း ရဟန္းေတာ္တုိ႔ကုိ ေစာ္ကားထားျခင္းပင္။
စာေရးသူအေနျဖင္႔ ဤမွ်သာ တင္ျပလုိပါသည္။ စာေရးသူ မွားမိ၍ တစ္ေနကုန္ထိ အခ်ိန္ကုန္လုိက္ရပါသည္။
စာေရးသူကဲ႔သုိ႔ မမွားမိၾကေစရန္ (နာမွာေၾကာက္ေၾကာက္ျဖင္႔) အရဲစြန္႔လုိက္ရျခင္းပင္။
၀ိပႆနာ တရားရွင္ သူေတာ္စင္ဆရာဆုိသူ ဆရာက နာခ်င္ျပီလားဟု
ၾကိမ္း၀ါးထားရာ ေၾကာက္မိပါ၏။
အဆုိပါၾကမ္းစာကား အရိယာ၊ ရဟႏၱာ၊ နိဗၺာန္၊ ၀ိပႆနာ စသည္မ်ားျဖင္႔ အဖုံးကုိျပဳလုပ္ထားေသာလည္း
မထမထပ္ အေျခခံအုပ္ျမစ္မပါပဲ ေဆာက္ထားျခင္းႏွင္႔ တူလွပါသည္။
အဖုံးႏွင္႔အတြင္းသား တျခားစီ ျပဳလုပ္ထားေသာ ေရာင္းပန္းလွ စာအုပ္မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။
၂၀၀ရ-ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ၊ ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ယခုေတာ႔ ဤမွ်သာပဲ ေဖာ္ျပလုိက္ရပါသည္။
သာသနာဖ်က္ မိစၦာဒိဌိ ခ်စ္ငယ္(ဒႆန) ၏ အလိင္အညာမ်ားကုိ ဆက္လက္၍
ေဖာ္ထုတ္သြားပါအုံးမည္...................................

w
ဦးေအးေမာင္(စာေပဗိမာန္) ဦးေဆာင္ခဲ့သည့္ အဓမၼ၀ါဒ
ဦးေအးေမာင္၏ ‘ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ’ အမည္ရွိစာအုပ္ႀကီးသည္ ပိဋကတ္သုံးပုံတို႔ကုိ အကုန္နီးပါးမွ် ပယ္ခ်ထားသည့္ စာအုပ္ႀကီးျဖစ္၍ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ေနာက္ပုိင္းတစ္ေလွ်ာက္လုံးအပိတ္ခံထားရပါသည္။
သုိ႔ေသာ္လည္း ၂၀၀၄ ခုႏွစ္တြင္ ပါရမီစာေပမွ
ျပန္လည္ထြက္ေပၚလာရာ တစ္အုပ္လွ်င္ က်ပ္ ၆၀၀၀ ျဖင့္ ေစ်းကြက္၀င္လာပါသည္။
ယခုအထိ ေရာင္းခ်ေနဆဲပင္ ရွိပါေသးသည္။
၎စာအုပ္ႀကီး၏ အက်ဳိးဆက္အေနျဖင့္ ပိဋကတ္ေတာ္တို႔ကုိ တစ္အုပ္၊ တစ္သုတ္ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ မဖတ္ဖူးၾကဘဲ ပိဋကတ္ေတြကအမွားေတြျဖစ္မွာပါဟု ေျပာဆိုတတ္သူမ်ား တိုးပြားလာၾကပါသည္။
အဘိဓမၼာပယ္၀ါဒမ်ားလည္း အားႀကီးလာၾကပါသည္။
၎စာအုပ္ႀကီး၏ ေခတ္အဆက္ဆက္သံဃာေတာ္တို႔အား ေစာ္ကားထားမႈတုိ႔ႏွင့္
မူလဗုဒၶ၀င္ေဒသနာေတာ္ကုိဖ်က္ဆီးထားမႈ၊
ပိဋကတ္ေတာ္ကုိ ေခ်ဖ်က္ထားမႈစသည္တို႔ကုိ
အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ)က ျပဳစုစိစစ္ျပ၍ ‘ဗုဒၶ၏ဗုဒၶ’ စာအုပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ဆရာႀကီးပါရဂူ၏ဘာသာမဲ့႐ုပ္၀ါဒ
စာေရးဆရာႀကီးပါရဂူ၏ဘာသာမဲ့႐ုပ္၀ါဒသေဘာမ်ားသည္ကားအထင္အရွားပင္ ဆက္တိုက္ႀကီးထြားလာေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။
ယင္းတို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား သတိထားႏုိင္စိမ့္ေသာငွာ
ေဆာင္းပါးရွင္ပညာဏကာရီႏွင့္
ေသာေတာဒကတို႔က ဓမၼရံသီ၊ ဓမၼရတနာမဂၢဇင္းတို႔တြင္ သိဒၶတၳ၀တၳဳ(ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္)၊
စိၾတေလခါ (ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္)၊
ဗုဒၶဒုိင္ယာရီ (ေဆာင္းပါးေလးပုဒ္)၊
နိဗၺာန္၀တၳဳ (ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္)၊
ကံ၀တၳဳ (ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္)၊
ဒိဗ်ာ၀တၳဳ(ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္)တို႔ျဖင့္ ရွင္းလင္းတင္ျပခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕သိရပါသည္။
ဆရာပါရဂူ၏ ၀တၳဳႀကီးမ်ားတြင္ ႐ုပ္၀ါဒလည္း လႊမ္းမိုး၍ ဟိႏၵဴ၀ါဒ (အတၱ-အတၱမာ)လည္း လႊမ္းမိုးေနေလရာ ဗုဒၶဘာသာလာ ကံႏွင့္ကံ၏အက်ဳိးသေဘာတို႔ႏွင့္ မညီပုံတို႔ကုိ ေဇာင္းေပးတင္ျပထားေၾကာင္း သိရပါသည္။
တန္႔ၾကည္ေတာင္ဦးေသာမဗုဒိၶဦးေ ဆာင္သည့္ အဓမၼ၀ါဒ
ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒဂိုဏ္း၏ အဘိဉာဏ္ဆုိင္ရာယူပုံတို႔သည္
တန္႔ၾကည္ေတာင္ ဆရာေတာ္ဦးေသာမဗုဒၶိ၏ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ ၀န္းက်င္က အမႈျဖစ္ခဲ့ေသာ
အဓမၼ၀ါဒေဟာင္းႀကီးႏွင့္ တူညီေနၾကပါသည္။ ယင္းဂိုဏ္းႀကီးသည္ ယခုအခါ
ပုဂံနယ္တြင္ အလြန္စည္ပင္ႀကီးထြားလ်က္ရွိေၾကာ
ဦးေက်ာ္ဟိန္း၏ ျဖစ္လာေတာ့မည့္ အဓမၼ၀ါဒ
ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒီတို႔သည္ဘုရားေဟာေဒသနာတို႔ကုိ ယူ၍
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔အား လွည့္စားဖ်က္ဆီးေနၾကသကဲ့သုိ႔ ဗုဒၶဘာသာေယာင္ေဆာင္လ်က္
ဗုဒၶတရားေယာင္ျဖင့္ မိမိ၏၀ါဒသစ္ကုိ ထူေထာင္စျပဳေနသည့္ ပုဂိၢဳလ္၊အေၾကာင္းအရာတစ္ခုလည္း ယခုအခါတြင္ စတင္ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း သိရပါသည္။
ယင္းပုဂိၢဳလ္သည္ကား ႐ုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ဦးေက်ာ္ဟိန္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
႐ုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ဦးေက်ာ္ဟိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍
ေဆာင္းပါးရွင္ေဒါက္တာခင္ေဇာ္လြင္(သုခခ်မ္းသာ)က
‘ဦးေက်ာ္(သုိ႔မဟုတ္)အ၀ိဇၨာေလာင္းရိပ္ေအာက္ကလူ’ ေဆာင္းပါးကုိ
ဓမၼရံသီမဂၢဇင္းတြင္ ‘ေလာင္းရိပ္ေအာက္က ထြက္ခဲ့ပါ’ အမည္ျဖင့္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
(ေမတၱာတံခြန္အသင္းက မူရင္းေဆာင္းပါးကုိ ေထရ၀ါဒဓမၼဒါနအျဖစ္ ဖတ္႐ႈလိုသူမ်ားကုိ ဒါနျပဳပါသည္။)
ထို႔ျပင္ ေမတၱာတံခြန္အသင္းက ဦးေက်ာ္ဟိန္း၀ါဒႏွင့္ပတ္သက္၍
စစ္ကုိင္းခင္မကန္ဆရာေတာ္ အရွင္ေခမိႏၵထံသုိ႔ သြားေရာက္ေလွ်ာက္ထားခဲ့ရာ ဆရာေတာ္က စာေရး၍ ေျဖၾကားေပးသည့္အျပင္ တရားပြဲမ်ားတြင္လည္း
‘သာသနာျပဳမွာလား၊
သာသနာဖ်က္မွာလား’ အမည္ျဖင့္ လွည့္လည္ေဟာေျပာေပးခဲ့ပါသည္။
ခ်စ္ငယ္(ဒႆန)(ဗုဒၶစာေပဆု)၏ အဓမၼ၀ါဒ ခ်စ္ငယ္ (ဒႆန) (ဗုဒၶစာေပဆု)၏
ဂုိဏ္းႀကီးသည္လည္းတစ္ေန႔တစ္ျခားႀကီးထြားလာေနေၾကာင္းသိရပါသည္။
ယင္းဂိုဏ္း၏ဌာနခ်ဳပ္မွာ အမရပူရၿမိဳ႕ေဟာင္းတြင္ တည္ရွိပါသည္။
၎တို႔သည္ နိဗၺာန္၊ ရဟႏၱာ၊ ၀ိပႆနာစသည္ျဖင့္ နာမည္ႀကီးႀကီး စာလုံးႀကီးႀကီးမ်ား တြင္တြင္သုံးလ်က္ သူတို႔သည္သာလွ်င္
ျမန္မာျပည္သာသနာေတာ္ႀကီး၏ ဂုဏ္ေဆာင္ အရိယာ ဆရာ၊ တပည့္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း တြင္တြင္ႀကီး ေၾကညာေနၾကပါသည္။
သို႔ရာတြင္ ဆရာက မည္သူမည္၀ါဟူ၍ပင္ ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ျခင္းမရွိၾကေခ်။
အဘယ့္ေၾကာင့္နည္းဟူမူ အေၾကာင္းအခုိင္အမာရွိပါသည္။
၎တို႔၏ စာအုပ္မ်ားကုိ အေၾကာင္းညီညြတ္ေသာအခါတြင္ ၾကည့္႐ႈသုံးသပ္ၾကလိမ့္မည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မွ်ကိုမူ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လထုတ္၊ ဓမၼရံသီမဂၢဇင္းတြင္ ျပည္သူမ်ား သတိထားႏုိင္ၾကရန္ အျမည္းသေဘာအျဖစ္ တင္ျပေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ခ်စ္ငယ္(ဒႆန)သည္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္သံၾကား MRTV-4 မွေန၍ ဗုဒၶစာေပဆုိင္ရာမ်ားကုိ ေဟာေျပာျပသသည္အထိ ေအာင္ျမင္ေပါက္ေျမာက္ခဲ့ပါသည္။
(ယခုအခါ ယင္းအစီအစဥ္မ်ားကို ထုတ္လႊင့္ျခင္းကုိ မေတြ႕ရေတာ့ေပ။)

w
No comments:
Post a Comment